La basílica s’omple el dia de Festa Major. És dia de missa major dedicada a les patrones de la ciutat i l’únic moment en què podem gaudir de la interpretació en viu de la Missa de Glòria de mossèn Manuel Blanch. Hi participa un cor popular de cent cinquanta persones, els músics de l’orquestra i els solistes:
Albert Cabero i Olaya, baix
Mariona Llobera i Trias, contralt
Oscar Encinas Damunt, tenor
Violeta Alarcón Quesada, soprano
Aquest any s'estrena a la direcció musical Gemma Sancho i Alós.
Acabat l’ofici, i amb l’acompanyament sonor de les campanes, les relíquies de les patrones surten pel Fossar Xic i fan una petita processó fins a les portes de la basílica. Hi ha l’aclamació popular, el pilar dels Capgrossos, el ball de l’Àliga i l’aviada de coloms.
Escolta la Missa de les Santes de mossèn Manuel Blanch
L’acte es podrà seguir en directe a través de tvmataró i tvmataro.cat.