La Família Robafaves té ganes de gresca i fa la seva sortida nocturna més especial. Un a un surten de l'Ajuntament i es col·loquen mirant cap a la plaça de Santa Anna. A dos quarts de dotze en punt, la Banda de l’Agrupació Musical del Maresme comença a tocar el pasdoble El Bequetero, l'himne de Mataró durant Les Santes i durant tot l'any!
Els Gegants giravolten i avancen a poc a poc, pas a pas, Riera avall. La Família Robafaves segueix l'estel de les quinze rajoles, numerades de l'1 al 15.
La intensitat amb què la gent viu aquest acte és tan gran, cantant i saltant alhora, que el terra pren vida i fins i tot podem sentir-ne el batec compassat durant la mitja hora que dura.
A les 12 de la nit en punt acaba la melodia i els Gegants, igual que la gent, paren i respiren. És el moment de la Convidada de la Família a la gent que espera a la plaça de Santa Anna.
La baixada serà retransmesa en directe per tvmataró
Per garantir el bon funcionament de la nit, hi haurà un dispositiu de control d’accés a la zona.
A partir de les 22 h no s’hi podrà accedir amb vidre ni objectes que es puguin considerar perillosos en actes multitudinaris. Si us plau, col·laboreu a fer àgil el procediment.
Nit boja, nit de rauxa però també nit de seny. Si beveu, feu-ho amb moderació; respecteu en tot moment les figures i seguiu les indicacions dels responsables dels actes. Protegiu-vos bé de la pirotècnia (roba còmoda i de cotó i protecció auditiva). Si teniu cap problema o bé presencieu alguna situació d’abús o delictiva, truqueu al 112.